۱۳۸۹/۰۵/۲۰

یکی از معضلات ما...

خواستم درباره‌ی سخنان پر گهربار سرکار علیه فاطمه خانم الهام (حیف است نام خانوادگی مرحوم پدر بزرگوارش را بیاورم!) «اشارتی» بنویسم، ولی ایشون اینقدر دُرّ سُفته‌اند که کمی بیش از اشارت شد!
کشوری که رهبر و به خصوص رهبری ولایت فقیه با اختیارات تام دارد، رئیس‌جمهور همیشه یک معضل است، چرا که وقتی رهبری سیاست‌ها و چهارچوب حرکت نظام را مشخص می‌کند، یک قدرت اجرایی به نام نخست‌وزیری باید این سیاست‌ها را دنبال کند
خب، ما هم که از همان اول می‌گفتیم «رای ما یک کلام، نخست وزیر امام»!!

حزب تأسیسات فاسدی است، دگماتیسم به وجود می‌آورد.
پس از قرار شما یکی از فعال‌ترین افراد حزبی هستید! تازه، افتاد!

در صحبت‌های امام در پاریس هم که دقت کنید، چه قبل از سفر پاریس و چه در سخنان ایشان در پاریس، مدام از حکومت اسلامی نام می‌برند.
ما البته مثل شما حزبی نیستیم، ولی «در پاریس» با «چه قبل از پاریس» در زبان مادریمان فرق دارد. امام هم خدا رحمتش کند، کار حزبی نکرده بود که! میگفت «جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر» ولی منظورش دقیقاً  همینی که شما فرموده بودید بود. اصولاً ما از قبل هم می‌دانستیم که یکی از مزایای کار حزبی کردن، پی بردن به منظور آدمها بدون توجه به صراحت کلامشان است.


یکی از معضلات جمهوری همین رأی گرفتن‌هاست که در عمر 30 ساله جمهوری اسلامی دو بار مردم فریب خوردند
در سی سالگی نظام، «آقا» فرمودند که سی سال، سی انتخابات.
تناسب هم که ببندیم (که ربطی هم به کار حزبی کردن یا نکردن ندارد) دو از سی میشود حدود شش هفت درصد.
شیش هف درصد، معضل است؟!!

[...]  زبان محاوره‌ای را به بهترین شکل انجام می‌داد و مخاطب را جذب می‌کرد. ظاهر ساده‌ای داشت. بالاخره توانست رأی مردم را جذب بکند و فریبشان دهد..."
 به همین شب مبارک، اول فکر کردم، دارد مشخصات احمدی نژاد را می‌دهد. نگو منظورش بنی صدر بوده است!
اضافه می‌کنم که آن دو بار فریب، یکیش همین بود و دیگر هم انتخاب آقای خاتمی! از حسن ظنی (!!) که ایشان نسبت به آقای رفسنجانی دارند، تعجب می‌کنم که نفرمودند سه بار! ضمن اینکه آقای خاتمی، دوبار رییس جمهور ما شدند،‌ کدوم یکی ما گول خوردیم؟!

تفکیک قوا و پارلمان و امثالهم در حکومت اسلامی قطعا نیست. این شکل حکومت به شکل امروزی وجود نداشت.
 نه که نیست. معلوم است که نبوده است. مگر آن زمان رفت و آمد به شکل امروزی بود که تفکیک قوا هم باشد؟! چه حرفا!


 من کم آوردم!
جمله جمله‌ی ایشان، طنز ناب است!
برای عنوان این مطلب، میخواستم نام ایشان را بنویسم. ولی با توجه به صحبت‌های آقای داد، فعلاً سه نقطه گذاشتم تا بعد ببینیم یکی از معضلات ما خانم الهام است یا کار حزبی کردن یا به قول مرحوم گل آقا یا که چی؟!



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر